Vanliga frågor och svar

Här har vi samlat de vanligaste frågor och svar om Läsarshoppen. Om du vill kontakta med vår kundtjänst kan du skriva till lasarshoppen@mittmedia.se eller ringa på 010-709 79 00, knappval 6 (vardagar 9-16, lunchstängt 12-13). 

Om Läsarshoppen

Vem kan ta del av erbjudanden på Läsarshoppen? 
Om du är kund hos någon av Mittmedias titlar kan du logga in på Läsarshoppen.se och ta del av våra erbjudanden. Dina inloggningsuppgifter är detsamma som till Mittmedias nyhetssajter. 

Jag har glömt mina inloggningsuppgifter - vad gör jag? 
Dina inloggningsuppgifter är detsamma som till Mittmedias nyhetssajter. Om du har glömt ditt lösenord kan du ringa till vår kundtjänst, så hjälper vi dig.  

Vart hittar jag erbjudanden? 
Alla erbjudanden hittar du på www.lasarshoppen.se. 

Hur kontaktar jag Läsarshoppen?
Om du vill kontakta vår kundtjänst kan du skriva till lasarshoppen@mittmedia.se eller ringa på 010-709 79 00, knappval 6 (vardagar 9-16, lunchstängt 12-13). 


Varför tog ni bort förmånskortet? 
Vi avvecklade förmånskorten för att vi såg att fler i familjen utnyttjade våra erbjudanden. Via Läsarshoppen går det lättare att erbjuda rabatter och biljetterbjudanden till alla. Familjen blir inte begränsad med ett förmånskort, print eller digitalt. Tidigare har vi haft svårt att kunna erbjuda alla våra kunder våra erbjudanden för att vårt spridningsområde per tidning täcker en stor geografi. Med Läsarshoppen får alla möjligheter att utnyttja erbjudanden på ett enkelt och snabbt sätt.


Biljetter 

Hur köper jag biljetter?
Logga in med dina inloggningsuppgifter och gå till det evenemanget du är intresserad av. Köpet görs direkt på vår sajt och du kan betala med kortbetalning eller Swish. Välj hur många biljetter du vill köpa och tryck på "Köp nu". Biljetterna hamnar i varukorgen. Gå till kassan som finns uppe till höger på sajten. Där väljer du betalningssätt, fyller i dina uppgifter och slutför köpet. En orderbekräftelse skickas till den mejladress som du uppgav. I den kan du se om dina biljetter kommer att levereras via mejl eller post. 

Varför kan jag inte välja rad och plats? 
När vi inleder ett samarbete med en arrangör och lägger upp ett erbjudande i Läsarshoppen, är det ofta lång tid innan evenemanget går av stapeln. Vi vet då inte exakt vilka platser som kommer vara tillgängliga, och därför kan du som kund inte välja. Men vi gör alltid vårt bästa för att du ska få så bra platser som möjligt utifrån de förutsättningar vi har.

Har jag ångerrätt på köpta biljetter? 
Nej, det står under villkor på Läsarshoppens hemsida.

Kan jag lägga undan biljetter? 
Nej det kan du inte. Vi har ett begränsat antal biljetter till försäljning i Läsarshoppen så det är först till kvarn som gäller.

Kommer det in fler biljetter? 
Nej, vi får ett antal biljetter till försäljning via Läsarshoppen och har inte möjlighet att fylla på med fler biljetter.

Det finns en annons om ett evenemang i tidningen, men slutsålt på hemsidan - varför? 
Annonserna i tidningen är förbokade, därför händer det att det kommer ut en annons trots att det är slutsålt. Detta kan bero på att man inte hinner boka av annonsen. Exempel kan en annons vara förbokad till måndagen, men biljetterna säljer slut kvällen innan.  

Hur vet jag om ett evenemang är slutsålt?
Om evenemanget har flera orter behöver du klicka på ”välj” för att välja ort. Är biljetterna slutsålda kan du inte klicka på den orten, och den är gråmarkerad. Om det är ett evenemang med endast en ort, står det på slutsålt klart och tydligt under rubriken.

Vart kan jag se mina beställningar och orderbekräftelse? 
Om du är inloggad på läsarshoppen.se kan du se dina beställningar under fliken "Din sida". Orderbekräftelsen skickas till den mejladress du uppgav vid beställningen, men du kan även hitta den under dina beställnigar på "Din sida". Tryck på ordernumret på beställningen så ser du detaljerna på din order. 

Jag har skrivit fel i min beställning, hur gör jag? 
Hör av dig till Läsarshoppens kundtjänst så hjälper vi dig. Du kan skriva till oss när du vill eller ringa under våra öppettider.

Betalning och leverans 

Vilka betalningssätt finns det? 
Du kan välja mellan att betala med kortbetalning eller Swish. För att betala med Swish behöver du BankID. 


Varför går det inte att betala med mitt betalkort? 
Om du har ett präglat betalkort från banken som inte är anslutet till Verified by Visa/MasterCard SecureCode kan du inte genomföra betalningen i Läsarshoppen. Du behöver ansluta kortet hos din bank eller via din internetbank. För mer information, kontakta din bank.

Hur levereras mina biljetter? 
Dina biljetter kommer att skickas manuellt av vår kundtjänst, antingen med post eller till den mejladress du anger i beställningen. Vilket leveranssätt som gäller för ditt evengemang står i kassan där du slutför ditt köp samt i orderbekräftelsen som du får på din mejl. Du kan inte välja leveranssätt själv, utan det är förbestämt. Dock kan förändringar ske på grund av oförutsedda händelser.

När kommer mina biljetter? 
Biljetterna skickas manuellt av vår kundtjänst och vid hög belastning kan de ta några dagar innan biljetterna skickas. De levereras dock alltid senast sista vardagen innan eventet. 


Resor 

Hur tar jag del av resor?
Du hittar alla resor under fliken “Resor”. Alla resor bokas via resebolaget som arrangerar resan. Du behöver vara inloggad för att kunna se informationen om hur du bokar resan till förmånspris - antingen genom en extern länk eller med en kampanjkod. Längst ner i informationstexten på Läsarshoppens reseerbjudanden hittar du bokningslänken/kampanjkoden samt uppgifterna till resebolaget. 

Om du har frågor angående resan utöver den informationen som står på vår sajt eller din bokning hänvisar vi dig till resebolaget. 

Övriga produkter 

Hur tar jag del av övriga produkter? 
Du hittar övriga produkter (elcyklar, bredband, postlådor etc.) under fliken "Övrigt". Alla övriga produkter köps via företagets hemsida. Du behöver vara inloggad för att se informationen om hur du köper en produkt till förmånspris - antingen genom en extern länk eller en kampanjkod. Längst ner i informationstexten på Läsarshoppens produkterbjudanden hittar du länken/kampanjkoden samt uppgifterna till företaget. 

Om du har frågor om ditt köp hänvisar vi dig till företaget.